Článek
Mateřské společnosti české Škoda Auto se nicméně podle jejího pátečního sdělení podařilo získat větší podíl na celkově klesajícím globálním automobilovém trhu.
Větší podíl na trhu má nyní VW v Evropě, Jižní Americe a Asii. Největšího růstu se mu podařilo dosáhnout v Rusku – za rok zde prodeje stouply o 14 procent. Ve střední a východní Evropě rostly o tři procenta.
Na největším trhu s auty v Číně sice německý koncern vykázal pokles prodeje o 2,9 procenta na 387 300 kusů, dařilo se mu ale lépe než na asijském trhu jako celku.
Šéf prodeje koncernu Volkswagen Christian Dahlheim označil relativně stabilní čísla za „solidní start”. Za největší výzvy prvních měsíců roku označil situaci v Číně a blížící se vystoupení Británie z Evropské unie. Loni předal největší prodejce automobilů na světě zákazníkům 10,83 milionu aut – vůbec nejvíce v historii.
Z jednotlivých značek koncernu vykázal o tři procenta slabší odbyt výrobce luxusních vozů Audi, sama značka VW prodala o 3,4 procenta méně vozů a prodej sportovních vozů Porsche se snížil o 16,1 procenta. Naopak Seat dokázal prodej v lednu zvýšit o 14,2 procenta a se 44 500 prodaných vozů zaznamenal vůbec nejlepší leden v historii.
Škoda Auto dodala svým zákazníkům na celém světě minulý měsíc 102 600 vozů, meziročně o 1,1 procenta méně. [celá zpráva]