Článek
KB se ve své nabídce klientům končící Hello bank! zavázala k zachování veškerých parametrů jejich stávajících běžných a spořicích účtů.
„Pro klienty je to nabídka jednoduchého řešení, do jaké banky se svým běžným účtem či úsporami okamžitě bez dalších komplikací přejít a kde jim budou garantovány stejné podmínky, jaké měli v Hello bank!. Pokud se rozhodnou přejít do Komerční banky, stačí jim na to potom jen pár kliků v mobilním bankovnictví,“ sdělil manažer strategie KB Michal Vytiska.
Komerční banka zároveň uvedla, že uzavřená smlouva s BNP Paribas o doporučování se netýká úvěrových produktů.
Hello bank! měla k 26. dubnu 2023 přibližně 39 tisíc zákazníků, pro které vedla 13 tisíc běžných účtů a 35 tisíc spořicích účtů. Celkový objem klientských vkladů v bance činil zhruba 1,7 miliardy korun.
Naproti tomu Komerční banka patří na českém trhu k největším bankovním domům. Ke konci loňského roku měla banka vlastněná francouzskou Société Générale přes 2,2 milionu klientů, přičemž celkový objem vkladů klientů dosahoval bezmála 917 miliard Kč.
Konec Hello bank! na českém trhu neznamená, že banka zkrachovala či jí byla odebrána licence ze strany České národní banky (ČNB). Její případ nelze tedy srovnávat s nedávnou situací kolem Sberbank CZ. Ta se loni v srpnu octla v konkurzu poté, co ČNB na začátku května pravomocně odebrala bance licenci. Důvodem bylo zhoršení situace Sberbank CZ kvůli odlivu vkladů po zahájení ruské invaze na Ukrajinu.
Francouzská BNP Paribas jakožto majitel Hello bank! naopak jednoduše došla k názoru, že působení na českém trhu už pro ni není z byznysového hlediska perspektivní, a tak se rozhodla pro postupný řízený odchod.