Hlavní obsah

Kolony na D1 u Brna. V noci se už zase nepracuje, stavební ruch nebyl vidět ani o víkendu

Kvůli rozšiřování D1 u Brna čekají řidiči v týdnu v půlhodinových kolonách. I když vedení Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nedávno Brno zmiňovalo mezi příklady nočních prací, podle informací od silničářů z místa nyní už noční práce neprobíhají. Stavební ruch nebyl znát ani v sobotu po poledni.

Foto: Petr Kozelka, Právo

Práce na rozšiřování dálnice D1 u mostu nad ulicemi Kšírova a Havránkova.

Článek

V pondělí ráno na rozšiřovaném úseku dálnice D1 u Brna pracovaly desítky stavebních strojů. V pomalu vlekoucích se frontách aut tak mohou řidiči, pokud mají zrovna výhled přes kamiony, pozorovat stavebníky usazující protihlukové stěny nebo čilý frmol na rozšiřovaných mostech.

Některé stavební úpravy přitom nejsou ze samotného tělesa dálnice viditelné, a kontrolovat pokrok tak lze spíš z okolí dálnice, jako například z ulic Kšírova a Havránkova.

Pondělní ráno bylo poměrně klidné a provoz na dálnici D1 se víceméně plynule pohyboval kupředu. Pravý pruh zaplněný kamiony jel o poznání pomaleji, přičemž zejména pro řidiče, kteří chtějí z dálnice sjíždět, se rozehrávala loterie o to, zda se zařadit mezi kamiony a pomalu dojet ke sjezdu, nebo zůstat v levém pruhu a doufat, že před sjezdem bude v koloně mezera.

MAPA: Kde hrozí o prázdninách největší kolony?

Ekonomika

Už od začátku prací na rozšíření dálnice na šest pruhů je dopravní situace na místě komplikovaná. A řidiči, kteří místem projíždějí, se musí obrnit trpělivostí, protože situace je tam obvykle špatná. V pátečních odpoledních špičkách nebo za situace, kdy se ve zúžení stane nehoda či porucha, kolony zejména směrem na Prahu dosahují i desítky kilometrů. Kamiony ve směru do Brna popojíždějí už od padesát kilometrů vzdáleného Velkého Meziříčí.

Samozřejmě v noci je dálnice bez potíží průjezdná, zúžení je dobře značené, jen na 196. kilometru ve směru na Prahu je nutné dát si pozor na vyjeté koleje na vozovce. Noční průjezd místem, kde se D1 rozšiřuje, je otázkou pár minut, přes den je to ale i přes půl hodiny.

Foto: Petr Kozelka, Právo

Práce na rozšiřování dálnice D1 u mostu nad ulicemi Kšírova a Havránkova

„Nyní pokládáme litý asfalt na estakádě přes železniční koridor a montujeme protihlukové stěny. V příštím týdnu nás čeká finální pokládka asfaltových vrstev a následně dokončovací práce, jako nástřik vodorovného značení. V termínu od 17. srpna do 22. srpna plánujeme převedení provozu na druhou polovinu dálnice D1 ve směru na Ostravu,“ sdělila Novinkám mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Lucie Trubelíková.

Stavebníci museli kvůli vysokým teplotám posunout termíny některých betonáží na chladnější dny.

Aktuálně se také už nepracuje v noci. „Například montáž protihlukových stěn a pokládku asfaltových vrstev je lepší provádět ve dne s ohledem na přesnost. Na druhé polovině dálnice budeme opět pracovat i v nočních hodinách, třeba při navážce materiálu, která se bez problémů dá dělat přes noc,“ vysvětlila Trubelíková.

Projet po dálnici Brnem trvá kvůli zúžení v týdnu i zmíněnou půlhodinu. Kdo si myslel, že by mohl projet hladce minulou sobotu po poledni, zmýlil se. Popojíždění v koloně se protáhlo minimálně na čtvrt hodiny. O půl druhé po celém úseku nebylo po dělnících a technice ani vidu.

Mluvčí nicméně na dotaz Novinek oponovala, že o víkendu stavební firmy normálně pracují.

Bagry na trase Pražského okruhu. V úseku mezi D1 a Běchovicemi začal archeologický průzkum

Ekonomika
Související témata:

Výběr článků

Načítám