Článek
„K 30. červnu jsme měli vyrobených 175 tisíc vozů, což je asi o 1300 více než za stejné období loňského roku,“ potvrdil viceprezident TPCA pro výrobu Jiří Černý.
V období celosvětové krize, kdy jiné evropské automobilky omezují výrobu, v Kolíně jedou na maximální kapacitu, kterou zvýšili z 300 tisíc aut na 330 tisíc vozů ročně. „I na další roky plánujeme stejné udržení tempa výroby,“ řekl prezident TPCA Jasuhiro Takahaši.
Na trhu je zájem o malé vozy
Podle Černého je patrné, že se prodej v Evropě, kde končí 95 procent produkce z TPCA, zaměřuje na malé vozy s nízkou spotřebou a nízkými emisemi.
„Naše auta mají emise 106 g CO2 na kilometr a spotřebu 4,5 litru paliva na 100 kilometrů. Tím se podle hodnocení německého autoklubu řadí na 3. pozici hned za 2 druhy hybridních vozů podle šetrnosti k životnímu prostředí,“ dodal.
„Naše auta mají emise 106 g CO2 na kilometr a spotřebu 4,5 litru paliva na 100 kilometrů. Tím se podle hodnocení německého autoklubu řadí na 3. pozici hned za 2 druhy hybridních vozů podle šetrnosti k životnímu prostředí,“ dodal.
Zatímco v Evropě ze všech prodaných aut tvořila podle něj malá auta v roce 1990 asi 30 procent, nyní je to kolem 41 procent aut. Navíc některé státy a organizace tlačí na obnovu vozového parku a podporují výměnu aut za nová, ekologicky šetrnější, což vede k tomu, že se podíl aut s emisemi nad 160 g snížil od roku 1995 z 80 % na loňskou třetinu a naopak podíl aut z emisemi pod 120 g vzrostl z nuly na 11 % vozů.