Článek
"Soustředíme se na regiony s vyšší nezaměstnaností. Například na Ostravsku se hodně propouštělo, my naopak pracovní místa nabídli," řekl Právu mluvčí TPCA Matěj Matolín. Dodal, že zájem předčil očekávání. "Jen v Ostravě přišlo na první setkání kolem tří stovek lidí, museli jsme pronajmout ještě jednu místnost," doplnil mluvčí.
Automobilka se rozhodla zalovit i v okolních vodách, protože tři tisíce lidí, které potřebuje ve výrobě zaměstnat, je nad možnosti regionu. Nyní má 1650 zaměstnanců a chybí jich ještě 1350.
"Uvidíme, jaký bude zájem v jednotlivých regionech. Například z Mostecka ale máme zkušenosti dobré, dnes už u nás pracuje kolem třiceti lidí, kteří se do Kolína kvůli zaměstnání přestěhovali," řekl dále Matolín.
K dispozici bude takřka tisíc bytů
Zaměstnancům ze vzdálených regionů republiky, kteří se rozhodnou přestěhovat do Kolína, poskytne TPCA podporu na stěhování v podobě dne placeného a dne neplaceného volna a jednorázový příspěvek 10 000 korun. Kolín pro TPCA staví 850 bytů, což by podle Matolína mělo potřeby zaměstnanců pokrýt. Částkou 1500 Kč měsíčně pak přispívá také lidem bydlícím na ubytovně.
Automobilka chce začít vyrábět v březnu 2005. Z pásů tu budou sjíždět vozy Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroen C1. Plného stavu dosáhne v září 2005, kdy by v závodě mělo pracovat tři tisíce lidí.
Stavba automobilky TPCA je největší investicí na zelené louce v České republice. Celkové náklady dosáhnou 1,5 miliardy eur (asi 45 miliard Kč). Nástupní plat dělníka TPCA se nyní pohybuje kolem 13 380 korun. V příštím roce by měl vzrůst o 27 procent na 17 100 korun.