Článek
Stavba vyšla na dvě miliardy korun a dosahuje celkové délky 7,9 kilometru. Součástí nového obchvatu jsou tři mimoúrovňové křižovatky, a to na zmíněných napojeních na stávající silnice a také zhruba vprostředku na křížení se silnicí II/125 ve směru na Uhlířské Janovice.
Od obchvatu si slibují hlavně místní lidé, že se sníží hluk, prašnost a riziko nehod v centru města. Hlavní tah totiž dosud vedl téměř středem Kolína, nehody a zácpy tady byly prakticky na denním pořádku.
„Přecházet tu ulici bylo někdy o život. Sice jsou tu na většině míst semafory nebo přechody pro chodce, ale i tak člověk trnul, zvlášť když jsme třeba poslali děti samotné,“ připustila jedna obyvatelka Kolína.
Obchvat vítají i samotní řidiči. „Během dopravních špiček tu bývala zácpa skoro denně. Navíc bylo dost nelogické, že na silnici I. třídy bylo několik kruhových objezdů nebo na ní vyúsťovaly silničky třeba přímo z parkoviště obchodu. Všude bylo velké riziko nějaké bouračky a ta hned všechno ucpala a nebylo kudy to objet,“ popisoval situaci jeden z místních řidičů.