Článek
Tunel Karpaty naváže na dálnici D4 u městské části Rača a propojí ji s dálnicí D2 u města Stupava západně od Bratislavy.
Podle kritiků však tunel nezlepší dopravní situaci v Bratislavě, protože tranzit z dálnice D2 směřuje většinou na Maďarsko a Rakousko, tudíž nový tunel se ve většině případů využívat nebude.
Obyvatelé bratislavské městské části Záhorská Bystrica a obce Marianka se přesto bojí zvýšeného hluku a neuklidil je ani příslib výstavby 600 metrů dlouhé hlukové stěny.
„Vnímáme několik problémů a rizik. Jsou to především logistika výstavby, vysoká dopravní zátěž a hluk,“ říká starosta Záhorské Bystrice Jozef Krúpa.
Slovenské ministerstvo dopravy zatím nechce mluvit o termínech zahájení a ukončení výstavby. „Mluvit o konkrétních termínech je momentálně předčasné,“ uvedl resort.

Vizualizace obchvatu Bratislavy s dálničním tunelem Karpaty. Žlutá tečkovaná část je připravovaný tunel.
V České republice je nejdelším silničním tunelem Bubenečský tunel s délkou 3091 metrů. Tunel je součástí tunelového komplexu Blanka (5502 metrů).
Stavba D3 budí obavy z hluku i ztráty vody
