Článek
Stejně jako v roce 2022 se loni cyklistický trh podle výkonného ředitele a spolumajitele společnosti Bikero Martina Kudrny meziročně propadl asi o 30 procent.
„Cyklistický trh je poslední čtyři roky doslova jako na horské dráze a tento trend bude ještě nějakou dobu pokračovat,“ řekl.
Přeprava dětí v nákladních kolech není bezpečná, ukazují záběry z crash testu
Zatímco se za pandemie covidu-19 zpožďovaly dodávky kol a jejich součástek, poté naopak prodejce kvůli obdržení nahromaděných objednávek trápily velké zásoby a v souvislosti s energetickou krizí také nižší zájem o kola. Některé firmy tak v letošním roce podle Kudrny zcela zrušily výrobu.
Prodejci mají problém s cash flow
Obchodníkům se podle zakladatele produktového průvodce Outfindo Jana Matějů vlivem dřívějšího zpoždění dodávek následně ve skladech shromáždily zásoby i na dva roky. „Prodejci mají problém s cash flow a mají hodně zdrojů vázaných v zásobách. Navíc na trhu panuje nejistota ohledně marží, jelikož obchodníci drží ceny kol stále nízko,“ řekl.
To potvrdil také specialista na cyklistiku v síti Decathlon Jiří Uher. Největší oblibě se podle něj v Česku těší klasická horská kola. „U elektrokol pak někteří prodávají kola i s tři roky starou baterií, což může být problém,“ upozornil.
Poptávka po elektrokolech u nás roste, v zahraničí je nicméně vyšší. Zatímco v Česku je průměrná cena prodaného elektrokola 50 000 až 75 000 korun, v Německu se pohybuje mezi 75 000 a 100 000 korunami.