Hlavní obsah

Kofole vzrostly v pololetí tržby, firma snížila základní kapitál na polovinu

Ostrava

Kofole vzrostly v prvním pololetí tržby meziročně o 1,9 procenta na 3,44 miliardy korun. Bez započtení polského trhu by nárůst tržeb činil sedm procent. Ukazatel EBITDA (zisk před započtením úroků, daní a odpisů) Kofole vzrostl o 25,9 procenta na 439,2 milionu korun a provozní zisk o 113,7 procenta na 169,3 milionu korun. Kofola to v pondělí oznámila v tiskové zprávě.

Foto: Kofola

Láhve Kofoly na lince

Článek

„Teplé počasí i nižší ceny cukru nám pomohly dosáhnout velmi dobrého hospodářského výsledku i přes zvýšené investice do mzdových nákladů, které s sebou nese současný stav na trhu práce,” uvedl finanční ředitel skupiny Kofola Daniel Buryš

Tržby Kofole v prvním pololetí nejvíce narostly v Česku, a to o 8,9 procenta. Poptávka byla především po nápojích značek Kofola, Rauch a Vinea. Na Slovensku Kofola narostla o 4,1 procenta, k tradičně oblíbeným nápojům patřila i značka Rajec. Z portfolia Kofoly nejvíc narostly tržby u značky UGO - o čtvrtinu.

V Polsku skupina zaznamenala pokles o 19,3 procenta. „Propad zaznamenává firma v segmentu privátních značek, vlastní značky drží stabilní pozice,” uvedla Kofola.

V adriatickém regionu stouply Kofole tržby o 6,6 procenta. „Dařilo se v Chorvatsku, kde se tržby meziročně navýšily o 16 procent, což nás zároveň motivuje, abychom v tomto regionu nadále více investovali do marketingových aktivit,” uvedl generální ředitel společnosti Radenska Marián Šefčovič.

Snížení základního kapitálu

Mimořádná valná hromada společnosti Kofola ČeskoSlovensko v pondělí schválila snížení základního kapitálu z 2,23 miliardy na 1,115 miliardy korun, tedy zhruba na polovinu. Firma si tím zajistila zdroje na výplatu dividend, řekla mluvčí Kofoly Jaroslava Musilová.

Záměr snížit základní kapitál Kofola oznámila před měsícem. Základní kapitál firma sníží tak, že zruší 3052 akcií o celkové jmenovité hodnotě 305 200 korun, které jí patří, a jmenovitou hodnotu všech ostatních akcií společnosti sníží ze 100 na 50 korun. Pro akcionáře skupiny Kofola se tím podle mluvčí nic nemění, budou mít stále stejný podíl na stejné firmě.

Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů v Evropě. Má sedm výrobních závodů v Česku, Polsku, na Slovensku, ve Slovinsku a Chorvatsku a zaměstnává více než 2100 lidí, z toho asi 700 v Česku. K výrobkům firmy patří kromě Kofoly ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola. Většinovým majitelem skupiny je společnost Aetos patřící rodině Samarasů a ostatním zakladatelům Kofoly, jimiž jsou akcionáři René Musila a Tomáš Jendřejek. Aetos vlastní 68 procent akcií.

Výběr článků

Načítám