Hlavní obsah

Kofole loni klesly tržby na sedm miliard

Ostrava
Aktualizováno

Nápojářské skupině Kofola loni klesly tržby meziročně o 0,5 procenta na 6,96 miliardy korun. Ukazatel EBITDA (zisk před započtením úroků, daní a odpisů) jí klesl o 10,7 procenta na 950,2 miliónu korun a provozní zisk o 28,9 procenta na 385 milionu korun. Firma o výsledcích informovala v pátek.

Foto: Kofola

Ilustrační foto

Článek

Bez započtení polského trhu by Kofole tržby meziročně o 8,6 procenta stouply. Hospodaření firmy na polském trhu zaznamenalo meziroční pokles tržeb o 28 procent, přičemž hlavní příčinou byl podle Kofoly stále pokles v segmentu privátních značek a stavba nového byznysu. Pokles v Polsku byl ale o něco menší než v roce 2016.

Na trhu v Česku a na Slovensku tržby Kofoly vzrostly o 3,2 procenta, vyšší prodeje tam zaznamenaly především značky Kofola, Rajec a Vinea. V adriatickém regionu tržby Kofoly narostly o 29,8 procenta a dařilo se tam zejména minerální vodě Radenska a tradiční limonádě ORA.

Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů v Evropě. Má sedm výrobních závodů v Česku, Polsku, na Slovensku, ve Slovinsku a Chorvatsku a zaměstnává více než 2100 lidí, z toho asi 700 v Česku. K výrobkům firmy patří vedle Kofoly ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola.

Související témata:

Výběr článků

Načítám