Článek
„V průběhu letošního roku čelíme výraznému růstu cen většiny vstupů. Zejména pak cen energií, dopravy, obalových materiálů či cukru. Některé nárůsty jsou i dvouciferné. Zvláštní kapitolou jsou pak mzdy, u nichž musíme zaměstnancům zohlednit inflaci tak, aby nedošlo ke snížení reálného výdělku,” uvedl Buryš.
Kofola se podle něj dlouho snažila navýšení nákladů nepromítat do cen, další růst nákladů už jí ale nedovoluje držet současnou cenovou hladinu. „Po dlouhém období cenové stability se tak musíme naučit hospodařit v mírně inflačním prostředí,” dodal ředitel.
Ceny se utrhly ze řetězu, inflace v září už atakovala pět procent
Společnost Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě, má 11 výrobních závodů na pěti evropských trzích. K výrobkům firmy vedle stejnojmenného nápoje patří nápoje značek Rajec, Jupí, Vinea, Jupík, Semtex nebo Top Topic.
Do skupiny patří síť UGO, český výrobce směsí z léčivých rostlin Leros, slovinská společnost Radenska a chorvatský výrobce minerálních vod Studenac.
Kofola zaměstnává téměř 2000 lidí. V loňském roce jí klesly tržby meziročně o 3,7 procenta na 6,17 miliardy korun, zisk před započtením úroků, daní a odpisů (EBITDA) se jí snížil o osm procent na 1,03 miliardy korun. V letošním prvním pololetí Kofole stouply tržby meziročně o 200,8 milionu korun (7,3 procenta) na 2,95 miliardy korun.