Článek
Dohodu schválily správní rady obou společností, souhlasit s ní musí ještě regulátoři a akcionáři Tiffany.
Transakce by měla být dotažena v polovině roku 2020, uvedla agentura Reuters.
Koncem října Francouzi nabídli za jednu akcii Tiffany 120 dolarů. Tiffany však nabídku považoval za příliš nízkou. Nakonec se společnosti shodly na ceně 135 dolarů za akcii.
Na trhu se točí stovky miliard korun ročně
LVMH vlastní 75 luxusních značek, mezi nimi například Bulgari či Tag Heuer. Těžiště podnikání společnosti tvoří móda a doplňky.
LVMH má zájem o Tiffany, nabízí prý 14,5 miliardy dolarů
Luxusní klenotnictví Tiffany vzniklo roku 1837 v New Yorku. Ke známosti značky v 60. letech přispěl i snímek Snídaně u Tiffanyho s Audrey Hepburnovou v hlavní roli, byť pro někoho může být název matoucí.
Společnosti se v posledních letech nedaří získat přízeň mladších zákazníků, ale musí se vypořádat i se změnou chování čínských zákazníků, kteří se stahují ze Spojených států a utrácejí více doma. Firma zaměstnává zhruba 14 tisíc lidí. Po celém světě provozuje přes tři stovky obchodů.
Podle společnosti Bain & Co. by objem celosvětového trhu se šperky měl letos vzrůst o sedm procent na 20 miliard dolarů (462 miliard korun).