Článek
Vlak podle Ukrzaliznycje tvořilo 23 plošin, na které naložili 13 tahačů s návěsy. Spoj vyjel ze Sknyliva na předměstí Lvova a cílovou stanicí byl Slawków na východě Slezského vojvodství. Řidiči cestovali autobusem.
Ze Slawkowa mají kamiony pokračovat po silnici. Hranici souprava překročila na přechodu Izov–Hrubieszów. Ukrajinská strana pracuje na urychlení celého procesu.
Ukrzaliznytsia sent the first batch of trucks across the border with Poland. In total, 13 tractors with semi-trailers were loaded onto a container train that will reportedly run on the route Sknyliv/Ukraine– Sławków/Poland and vice-versa. pic.twitter.com/gFqYcPwnaG
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) December 7, 2023
„Podobné cesty budou organizovány i v opačném směru,“ uvedla Ukrzaliznycja, která zřizuje železniční dopravu směrem do Polska; o vlaky zpět na Ukrajinu se má postarat společnost UZ Cargo Poland.
Ukrajinské úřady daly najevo, že pokud se tento systém osvědčí, chtějí ho používat ve velkém, píše agentura Reuters.
⚡️🇺🇦Ukrzaliznytsia sent the first batch of trucks across the border with 🇵🇱Poland.
— 🇺🇦Ukrainian Front (@front_ukrainian) December 7, 2023
The train consisted of 23 platforms, on which 13 tractors with semi-trailers were loaded. Similar flights will be organized in the return direction. pic.twitter.com/L3z5q1ubkL
Podle Kyjeva je na polské straně hranice asi tři tisíce kamionů a zástupci obou zemí se zatím nedokázali dohodnout na podmínkách, za jakých by polští autodopravci ukončili blokádu. Požadují, aby Evropská unie obnovila systém povolení pro ukrajinské dopravce, který fungoval před ruským vpádem na Ukrajinu.
Blokáda na hraničních přechodech s Polskem představuje pro Ukrajinu velký hospodářský problém. Silniční doprava pro ni nabyla na důležitosti s ohledem na ztížený vývoz jejích produktů po moři v důsledku ruské invaze.