Hlavní obsah

Každý čtvrtý podnik v Evropě míří na nové trhy, ukázal průzkum

Novinky, pit
Praha

Podle průzkumu HSBC Bank uskutečněného v rámci udílení evropských cen European Business Awards podniky opět zažívají růst a soustřeďují se především na globální expanzi. Z výsledků vyplývá, že v příštích třech až šesti měsících každý čtvrtý podnik plánuje vstup na nové trhy, zatímco pětina podniků zamýšlí představit nový produkt či službu.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Společnosti, které se průzkumu účastnily, jsou vzhledem k evropskému podnikatelskému prostředí v porovnání s globálním měřítkem velice optimistické. Téměř polovina firem vidí jako největší příležitost pro expanzi evropských podniků výzkum, inovace a příliv nových talentů.

Podle mnoha podniků mají ekonomiky Asie, Jižní Ameriky a východní Evropy velký potenciál k dalšímu růstu.

Téměř polovina (46 %) firem považuje nové trhy jako hlavní výzvu a více než 20 % z nich uvádí, že chce tyto trhy využít ke své další expanzi a vytvoření zdravého konkurenčního prostředí. Navíc se již polovina z dotazovaných firem vypořádala s dopady hospodářské krize nebo nadále nepociťuje její působení.

Související témata:

Výběr článků

Načítám