Hlavní obsah

Kabelový operátor UPC koupí dvojku trhu Karneval

PRAHA

Společnost Liberty Global, která vlastní největšího tuzemského kabelového operátora UPC, koupí dvojku na trhu, firmu Karneval za 322,5 miliónu eur (asi 9 miliard korun). Společnost by tak dohromady měla víc než 800 000 klientů. Transakci však ještě musí schválit antimonopolní úřad.

Článek

Firmy UPC a Karneval by se měly spojit do konce roku. V dosahu sítí obou společností tak bude v ČR přes 1,2 miliónu domácností, kterým bude spojená firma nabízet kabelovou televizi, rychlý internet a telefonní služby.

"Pokud se obě firmy dohodly na fúzi, jsou povinny nám svůj návrh předložit. Rozhodujícím kritériem bude zřejmě finanční obrat obou firem vzhledem k trhu," řekl Filip Vrána z tiskového oddělení antimonopolního úřadu.

"S firmou může kupující společnost nakládat až po schválení fúze naším úřadem," dodal Vrána. Podle něj by se o fúzi pravděpodobně rozhodovalo v delším řízení s pětiměsíční lhůtou, podobně jako v případě spojení Karlovarských minerálních vod s Poděbradkou. Běžné fúze projednává ÚOHS ve 30denní lhůtě.

Vlastník Karnevalu, Mid Europa Partners (MEP), předpokládá dokončení prodeje na konci října. Karneval v prvním kroku koupí společná firma JP Morgan a Deutsche Bank, kterou potom získá společnost Liberty Global Europe. Součástí prodeje je i dceřiná firma Karnevalu Forcable, která se zabývá vysíláním lokálních zpráv a informačních kanálů v kabelové síti. Svůj podíl prodá i minoritní vlastník Karnevalu Baring Communications Equity.

Kabelové televize chtějí posílit svoji pozici proti digitálním

Mluvčí UPC ČR František Malina řekl, že firma zatím Karneval nevlastní a proto nemůže transakci komentovat. "Obecně ale konsolidace v sektoru kabelových televizí vytváří důstojnou alternativu digitální televizi, která ještě řadu let nebude dostupná všem uživatelům v ČR," dodal.

Karneval měl v polovině roku 310 000 zákazníků, z toho 253 000 domácností využívalo kabelovou televizi a 57 000 vysokorychlostní internet. Na 3. čtvrtletí letošního roku připravuje nabídku telefonních služeb.

Společnost UPC má v ČR přes 500 000 zákazníků. Kabelovou televizi nyní nabízí 300 000 domácnostem a satelitní příjem zhruba 120 000 domácnostem. Počet zákazníků rychlého internetu se podle neoficiálních odhadů pohybuje kolem 100 000 a další tisíce lidí také využívají telefonní služby UPC.

UPC bude mít asi velkého konkurenta

Rumunská společnost Romania Cable Systems & Romania Data Systems (RCS) chce od září nabízet služby v České republice. Podnik je největším kabelovým operátorem v Rumunsku a na českém trhu chce nabídnout širokou škálu programů v rámci balíku Digi TV. Napsal to  ekonomický list Czech Business Weekly (CBW). Rumuni by tak nabídkou služeb přímo konkurovali společnostem UPC Česká republika.Vstupu rumunské firmy na český trh už brání jen souhlas Rady pro rozhlasové a televizní vysílání.

Vizitka firmy UPC Česká republika

  • Předmět podnikání: Poskytovatel služeb kabelové televize, který poskytuje i digitální satelitní televizi, vysokorychlostní internet a internetovou telefonii.
  • Počet zaměstnanců: 340 (duben 2006)
  • Počet zákazníků: Přes půl miliónu zákazníků v 84 městech (březen 2006). V dosahu kabelové sítě UPC je 745 000 domácností.
  • Základní produkty: Kabelová televize Klasik (až 31 programů) 489 Kč měsíčně, vysokorychlostní internet UPC Easy (stahování rychlostí 1024 kb/s) za 555 Kč měsíčně.
  • Různé: UPC Česká republika je dceřinou společností Liberty Global.

Služby Digi TV budou začínat na ceně 260 korun měsíčně včetně DPH. V této základní nabídce bude 33 programů. Nejdražší programový balíček bude za 500 korun měsíčně a budou v něm i filmové kanály HBO, HBO2 a Cinemax. UPC Česká republika si za svůj základní rodinný balíček účtuje 689 korun měsíčně. Programová nabídka včetně kanálů HBO a Cinemax je za 1188 korun. V základní nabídce UPC je 34 programů.

Související témata:

Výběr článků

Načítám