Článek
SOS chce, aby klienti ČS dostali zpátky peníze, které zaplatili na poplatcích za vedení nebo zrušení účtu, jenž není, či nebyl veden jako součást produktových balíčků nabízených ČS. SOS odhaduje průměrné plnění ČS ve prospěch žalujícího klienta zhruba na 1500 korun bez započtení úroku z prodlení.
SOS nyní společně s právníky vybere jednoho až dva klienty ČS, kteří s tím vysloví souhlas, jako typické reprezentanty postižených klientů ČS. "Nespokojení klienti se mohou registrovat nadále, a to až do pravomocného rozsudku," uvedla mluvčí SOS Ivana Picková.
SOS při přípravě žaloby na ČS spolupracuje s právní kanceláří Holec, Zuska a Partneři. Případný nespokojený klient ČS musí zaplatit soudní poplatek 600 korun, který mu bude v případě úspěchu v soudním řízení vrácen v plné výši. Ze soudem přiznané částky připadne 15 procent na výlohy související s podáním žaloby a odměnu advokátní kanceláře. SOS již dříve upozornilo, že výsledek soudního sporu nelze garantovat.
Spořitelna se brání
"Překvapuje nás, že sdružení na obranu spotřebitelů zahájilo kroky proti nám bez předchozí diskuse a navíc přes naše opakované úsilí o konstruktivní dialog s SOS. Takový dialog vedeme s našimi klienty i s jinými spotřebitelskými organizacemi," uvedla Helena Matuszná z tiskového oddělení České spořitelny.
Poplatek za zrušení účtu Česká spořitelna po nátlaku zrušila, tento poplatek dříve činil 500 Kč. Poplatek za vedení účtu je podle dřívějšího vyjádření ČS legitimní.
SOS již loni na podzim připravilo kvůli bankovním poplatkům hromadnou žalobu na ČSOB. Žalobu podali letos v lednu dva klienti ve spolupráci s SOS. [celá zpráva]