Článek
Jihokorejské ministerstvo životního prostředí v pondělí oznámilo, že Nissanu udělí pokutu, uvedla agentura AP.
Pokuta bude činit 330 miliónů wonů (6,7 miliónu korun). Musí také svolat 814 prodaných vozidel do servisu. Ministerstvo také zvažuje, že podá žalobu na šéfa jihokorejské pobočky Nissanu.
Hong Tong-kon z jihokorejského ministerstva popsal, jak Nissan dosáhl snížení emisí, aniž by to ovlivnilo výkon motoru. Zařízení pro snižování emisí se podle něj vypnulo, když dosáhlo teploty 35 stupňů, což je asi 30 minut po startu. To je maximální doba testu.
„Obvykle některá vozidla vypínají zařízení na redukci emisí, když teplota dosáhne 50 stupňů Celsia, aby byl motor chráněn před přehřátím. Qashqai je jediné vozidlo, kdy se vypíná při 35 stupních. Podle něj je po vypnutí množství emisí vycházejících z tohoto typu auta stejné nebo dokonce vyšší než u vozů VW zapletených do aféry dieselgate.
„Všichni automobiloví experti vyjádřili názor, že jde jasně o manipulace se zařízením pro omezení emisí,“ dodal Hong.
Nissan popírá, že by se dopustil čehokoli špatného. Uvedl, že jihokorejská zjištění se liší od zjištění v EU. Podle Nissanu úřady v EU dospěly k závěru, že nevyužívá žádné z nezákonných zařízení. Firma uvedla, že bude na dalším vyšetřování spolupracovat.
Jak Volkswagen podváděl
Speciální software ve vozech poznal, kdy je vůz testován na emise. V tu chvíli spustil systém, který emise při testování snižuje, uvedly americké úřady. Podle zatím nepotvrzených informací, které se objevují hlavně na specializovaných automobilových webech, mohl program využít následující indikátory: GPS ukazuje, že je auto na místě. Motor běží, ale netočí se volant. Při běžícím motoru jsou otevřené dveře nebo kapota. Otáčejí se jen dvě kola ze čtyř.
Jižní Korea po skandálu VW prošetřuje dvacet typů dieselových aut, zda nepřekračují limity emisí.