Článek
„Předpokládáme, že příští rok – stejně jako veškerá naše konkurence – zdražíme jízdenky. Budeme zdražovat zhruba o deset procent. Tím důvodem jsou rostoucí ceny veškerých nákladů. Budeme muset i částečně zvýšit mzdy, neboť inflace a další objektivní příčiny nás k tomu povedou,“ řekl Krigar. Letos skupina GW Jihotrans přidala zaměstnancům od devíti do 12 procent.
GW Train Regio, po Českých drahách druhý největší regionální dopravce v ČR, také zvažuje, že rozdělí ceny za přepravu běžných jízdních kol a elektrokol. Počet elektrokol stoupá, tvoří přes polovinu všech kol, jež GW Jihotrans vozí ve vlacích i autobusech.
Tornáda se řítí do šrotu. České dráhy vyřazují desítky starších vlaků
„Začíná být trošku problém s váhou, nakladači musí být fyzicky zdatnější. Pak je tu otázka ceny elektrokola, kdy jakákoli reklamace je v jiných penězích než u normálního kola. A držáky na kola byly konstruovány na nějakou váhu a dnes už leckteré elektrokolo tu váhu překračuje. Začíná být problém s uchycováním těchto kol,“ řekl ředitel. Přeprava elektrokola by tak mohla být dražší než běžného kola.
V jižních Čechách provozuje firma regionální osobní železniční dopravu na takzvaných šumavských lokálkách. Jsou to tratě České Budějovice – Černý Kříž, Číčenice – Nové Údolí a Strakonice – Volary. Vlaky provozuje také v Karlovarském, Královéhradeckém, Moravskoslezském a Ústeckém kraji, dále rychlíkovou linku R25 Plzeň – Most. Od konce roku 2023 bude zajišťovat i osobní dopravu v Pošumaví v Plzeňském kraji. Společnost zaměstnává zhruba 270 lidí, z toho asi 180 strojvůdců.
Firmě GW Train Regio stouply loni tržby i zisk. Čistý obrat navýšila meziročně o pět procent na 486,1 milionu korun a zisk po zdanění o 29 procent na 9,6 milionu. Firma loni přepravila 1,69 milionu cestujících. Vyplývá to z výroční zprávy firmy, která patří do skupiny GW Jihotrans.