Článek
Výše zmíněné servisní poplatky se nevztahují na seniory a cestující při nákupu mezinárodních jízdenek. „ZSSK zvyšuje důraz na digitalizaci svých služeb, aby získala dodatečné výnosy, ušetřila náklady a přispěla k ekologii,“ uvedla společnost na svém webu.
Generální ředitel společnosti Peter Helexa konstatoval, že přes 45 procent zákazníků nakupuje jízdenky on-line a zavedením servisních poplatků chce ZSSK tento trend posílit. Dopravce umožňuje nákup jízdenek také prostřednictvím vlastní mobilní aplikace, svého webu či krátkých SMS zpráv.
ZSSK letos v lednu promítla do cen jízdného zvýšení základní sazby daně z přidané hodnoty z 20 na 23 procent a současně jízdné zaokrouhlila. Zatím naposledy se ceny za cestování vlaky ZSSK měnily v roce 2011.
Společnost ZSSK uvedla, že letos slaví dvacet let své existence a každý den vypraví 1818 vlaků a přepraví přibližně 200 tisíc cestujících. Ročně přepraví přes 70 milionů cestujících.
Stoprocentním akcionářem ZSSK je stát prostřednictvím ministerstva dopravy Slovenské republiky.
Slovenský dopravce ZSSK zavedl evakuační vlaky z ukrajinského Čopu
