Článek
Vznikne také nový tarif pro lidi ve hmotné nouzi, kteří zaplatí měsíčně 165 Kč. Normální měsíční tarif ve výši 550 korun je ve srovnání s 365denní jízdenkou za 3650 korun silně nevýhodný.
Ceny měsíčních a ročních kuponů zůstanou zachovány. Vyplývá to z dokumentu, který v pondělí schválili pražští radní.
PID zahrnuje dopravu v Praze a Středočeském kraji. Hlavní město ročně dotuje PID více než 15 miliardami korun. Další peníze platí Středočeský kraj za veřejnou dopravu na svém území.
Ve Vídni, kde je kvalita MHD srovnatelná s Prahou, stojí jednotlivá jízdenka 2,40 eura (62,30 Kč), 24hodinová 8 eur (207,50 Kč) a 72hodinová 17,10 eura (443,50 Kč).
Krytí nákladů tržbami na území Prahy podle rady vlivem zvyšující se nabídky, s rozvojem infrastruktury, slev a výhodného předplatného jízdného kontinuálně klesá.

Ilustrační snímek.
„Pokud očistíme náklady i tržby o dopady koronavirové krize, bylo by krytí nákladů tržbami v roce 2020 pouhých 19 procent,“ píše se v dokumentu schváleném radními.
Metro zase jezdí častěji
Od pondělí 19. dubna pražské metro jezdí zase častěji. K posílení spojů ve špičkách přistoupil Dopravní podnik hlavního města (DPP) po dohodě s pražským magistrátem a organizací ROPID kvůli nárůstu počtu přepravených cestujících v posledním týdnu.
2/2
— PID (@PIDoficialni) April 16, 2021
🟢 Na lince A o 30 – 40 vteřin
🟡 Na lince B o 20 – 30 vteřin
🔴 Na lince C o 10 – 20 vteřin
Tento týden cestu metrem zvolilo denně v průměru téměř 465 tisíc cestujících. Ve srovnání s minulým týden se jedná o nárůst o necelých 13 %. pic.twitter.com/LFf1LME81R
Počet cestujících se mezi týdny zvýšil o 13 procent, průměrně metrem jelo 465 tisíc cestujících denně.
V ranních hodinách, kdy jezdí nejvíce cestujících, tak vlaky na lince metra A jezdí každých 180 vteřin, na lince B každých 160 vteřin a na lince C každých 130 vteřin. Častěji jezdí metro jezdit i v odpolední špičce. Na lince A jede každých 210 vteřin, na lince B každých 180 vteřin a na lince C každých 155 vteřin.
Na předčasném ukončování provozu metra se zatím nic nemění. „Provoz metra je do odvolání ukončen přibližně mezi 22.30–23.00 hodin,“ stojí na webu dopravního podniku.
Loni se v médiích objevila informace, že současné vedení města chce roční kupon znovu zdražit, a to skokově na 5500 korun. Náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě) v pondělí zopakoval, že k takovému zdražení se město nechystá.
Nejsilnější strana pražské koalice – Piráti – měla v programu do komunálních voleb v roce 2018 slib, že zlepší dostupnost a kvalitu MHD „pro všechny“. „Rozdíl v ceně roční a měsíční jízdenky je nesmyslně velký. Pro sociálně slabší občany je někdy obtížné zaplatit několik tisíc za roční jízdenku najednou, a proto jezdí dráž,“ stálo v programu.
Nakonec místo toho sáhla k zachování měsíčního tarifu za 550 korun a přidání výrazně levnějšího tarifu pro lidi ve hmotné nouzi. Jakým způsobem bude nutné nárok na 165korunový tarif prokázat, v tuto chvíli není jasné.