Hlavní obsah

Jednorázové jízdné v Praze zdraží

Aktualizováno

V pražské integrované dopravě (PID) zdraží od 1. srpna jízdenka na 30 minut z 24 na 30 Kč a 90minutová z 32 na 40 korun. Zdraží rovněž SMS jízdenky. V případě 30minutové z 24 na 31 Kč a 90minutové z 32 na 42 Kč. Důvodem jsou zvyšující se náklady na provoz veřejné dopravy.

Foto: Novinky

Ilustrační snímek.

Článek

Vznikne také nový tarif pro lidi ve hmotné nouzi, kteří zaplatí měsíčně 165 Kč. Normální měsíční tarif ve výši 550 korun je ve srovnání s 365denní jízdenkou za 3650 korun silně nevýhodný.

Ceny měsíčních a ročních kuponů zůstanou zachovány. Vyplývá to z dokumentu, který v pondělí schválili pražští radní.

PID zahrnuje dopravu v Praze a Středočeském kraji. Hlavní město ročně dotuje PID více než 15 miliardami korun. Další peníze platí Středočeský kraj za veřejnou dopravu na svém území.

Ve Vídni, kde je kvalita MHD srovnatelná s Prahou, stojí jednotlivá jízdenka 2,40 eura (62,30 Kč), 24hodinová 8 eur (207,50 Kč) a 72hodinová 17,10 eura (443,50 Kč).

Zákaz nočního vycházení se ruší, metro ale déle jezdit nebude

Domácí

Krytí nákladů tržbami na území Prahy podle rady vlivem zvyšující se nabídky, s rozvojem infrastruktury, slev a výhodného předplatného jízdného kontinuálně klesá.

Foto: Novinky

Ilustrační snímek.

„Pokud očistíme náklady i tržby o dopady koronavirové krize, bylo by krytí nákladů tržbami v roce 2020 pouhých 19 procent,“ píše se v dokumentu schváleném radními.

Metro zase jezdí častěji

Od pondělí 19. dubna pražské metro jezdí zase častěji. K posílení spojů ve špičkách přistoupil Dopravní podnik hlavního města (DPP) po dohodě s pražským magistrátem a organizací ROPID kvůli nárůstu počtu přepravených cestujících v posledním týdnu.

Počet cestujících se mezi týdny zvýšil o 13 procent, průměrně metrem jelo 465 tisíc cestujících denně.

Výměna pražců přeruší o Velikonocích provoz metra na trase C

Domácí

V ranních hodinách, kdy jezdí nejvíce cestujících, tak vlaky na lince metra A jezdí každých 180 vteřin, na lince B každých 160 vteřin a na lince C každých 130 vteřin. Častěji jezdí metro jezdit i v odpolední špičce. Na lince A jede každých 210 vteřin, na lince B každých 180 vteřin a na lince C každých 155 vteřin.

Na předčasném ukončování provozu metra se zatím nic nemění. „Provoz metra je do odvolání ukončen přibližně mezi 22.30–23.00 hodin,“ stojí na webu dopravního podniku.

Pražský dopravní podnik čeká propad příjmu o 1,2 miliardy

Ekonomika

Loni se v médiích objevila informace, že současné vedení města chce roční kupon znovu zdražit, a to skokově na 5500 korun. Náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě) v pondělí zopakoval, že k takovému zdražení se město nechystá.

Nejsilnější strana pražské koalice – Piráti – měla v programu do komunálních voleb v roce 2018 slib, že zlepší dostupnost a kvalitu MHD „pro všechny“. „Rozdíl v ceně roční a měsíční jízdenky je nesmyslně velký. Pro sociálně slabší občany je někdy obtížné zaplatit několik tisíc za roční jízdenku najednou, a proto jezdí dráž,“ stálo v programu.

Nakonec místo toho sáhla k zachování měsíčního tarifu za 550 korun a přidání výrazně levnějšího tarifu pro lidi ve hmotné nouzi. Jakým způsobem bude nutné nárok na 165korunový tarif prokázat, v tuto chvíli není jasné.

Výběr článků

Načítám