Článek
Vyšetřovatelé se podle nejmenovaného úředníka ministerstva dopravy chtějí přesvědčit o pravdivosti tvrzení Suzuki. Nesprávné testování se mělo týkat 14 značkových modelů automobilky a 12 modelů prodávaných pod jinými značkami. [celá zpráva]
Suzuki je čtvrtým největším výrobcem aut v Japonsku. Nesprávné zkušební metody automobilka používala od roku 2010. Firma však uvedla, že čísla, která na základě nesprávných testů poskytovala, se příliš nelišila od správných údajů.
KOMENTÁŘ DNE: | |
---|---|
Očima Saši Mitrofanova: Srážka aligátora s čápem |
Suzuki se specializuje na miniauta, která mají obsah motoru do 660 kubických centimetrů. Ta jsou v Japonsku velmi oblíbená kvůli daňovým úlevám a lepším podmínkám při parkování. Suzuki ovládá v Japonsku zhruba třetinu trhu s miniauty.
První se přiznala Mitsubishi
Podobný skandál už otřásl menším rivalem Mitsubishi Motors, což japonské úřady přinutilo nařídit všem tamním automobilkám, aby přezkoumaly metody testování spotřeby paliva.
Mitsubishi v dubnu přiznala, že její zaměstnanci u některých modelů manipulovali s testy spotřeby pohonných hmot a nadhodnocovali efektivitu využití paliva. Metody testování spotřeby, které odporují japonským předpisům, prý firma používala od roku 1991.
Regulátoři po celém světě zaměřili pozornost na emise a spotřebu již loni na podzim, když německý koncern Volkswagen přiznal, že milióny jeho aut mají nainstalovaný software, který má výsledky naměřených hodnot upravovat.