Článek
Přetrvávající dluhová krize v Evropě a situace Řecka, balancujícího na hranici bankrotu, se odrazily na náladách mezi japonskými firmami. Japonští výrobci se navíc potýkají se silným jenem a pomalejším hospodářským růstem v Číně.
Na otázku, zda budou vzhledem k současné situaci v Evropě měnit japonští výrobci své plány, odpovědělo 31 procent z nich, že změny právě probíhají či už se uskutečnily. Celých 90 procent z nich pak uvedlo, že zvažují omezit své aktivity na starém kontinentu nebo už tak dokonce učinili.
Jak dále vyplynulo z průzkumu, japonští výrobci se snaží zmenšit své aktivity v Číně a Severní Americe a více se zaměřit na další asijské země. Pokud jde o Čínu, polovina respondentů uvažuje o změně obchodní strategie v důsledku ochlazování tamního ekonomického růstu. Až 65 procent pak hodlá rovnou zmenšit své aktivity v nejlidnatější zemi světa.