Článek
Při prohlídce vyšlo mimo jiné najevo, že Ghosn vlastnil dva francouzské pasy. Kromě toho je držitelem také libanonského a brazilského pasu, což ale bylo známo již dříve. Ghosn je francouzský občan, který se narodil v Brazílii a vyrůstal v Libanonu.
Server deníku Financial Times ve čtvrtek uvedl, že libanonské úřady již před rokem podaly oficiální žádost, aby se Ghosn mohl do země vrátit. Tuto žádost měl dokonce prezident Michel Aoun tlumočit japonskému ministru zahraničí Keisukemu Suzukimu při jeho oficiální návštěvě Bejrútu 20. prosince.
Stíhaný exšéf Renaultu a Nissanu Ghosn odletěl z Japonska v bedně na hudební nástroj
V Japonsku měl Ghosn stanout před soudem kvůli obvinění z finančních deliktů. Zadržen byl v listopadu 2018, loni v dubnu byl propuštěn na kauci, poté ale ze země uprchl do Libanonu. Soudní proces měl v Japonsku odstartovat letos v dubnu.
„Neutekl jsem před spravedlností,” uvedl Ghosn podle serveru Financial Times s tím, že teď teprve může svobodně komunikovat s médii.
Podle televize MTV Lebanon se Ghosn dostal z regionálního japonského letiště v bedně určené na přepravu hudebního nástroje.
Ghosna mohl potopit odpor manažerů
Ghosn obvinění z finančních deliktů v minulosti označil za důsledek „komplotu a zrady” části vedení Nissanu.
Nissan vlastní 15 procent akcií Renaultu, zatímco Renault vlastní 43 procent Nissanu a Nissan má 34procentní podíl v Mitsubishi. Vztah mezi Renaultem a Nissanem však zdaleka není rovnocenný. Nissanu 15procentní podíl nezajišťuje hlasovací práva, naopak Renault má velmi silný vliv na rozhodování v Nissanu.
Exšéf automobilky Nissan uprchl z Japonska do Libanonu
Dosud byl mezi automobilkami poměrně složitý vztah, nicméně obě byly součástí aliance Renault-Nissan-Mitsubishi. Mezi členy představenstva Nissanu panoval silný odpor vůči Ghosnově plánu obě automobilky více integrovat a eventuálně je sloučit. Proto se snažili hledat způsoby, jak případné fúzi zabránit.
Podle zdrojů Financial Times blízkých vedení Nissanu mělo k fúzi dojít v řádu měsíců. Představenstvo Nissanu se obávalo, že případná fúze by ještě více prohloubila nerovné postavení japonské automobilky.