Článek
Zatímco v sobotu nabrala hned první ranní souprava asi hodinové zpoždění, v neděli už se podle něj vlaky vracely z Krupky do Děčína později asi o deset minut.
"Přijali jsme provozní opatření k eliminaci zpoždění. Hned v sobotu jsme oba vozy soupravy rozpojily, jezdily každý zvlášť a na trati se křižovaly. Při normálním provozu by se vlaky zdržely v zastávce vždy maximálně minutu. Vzhledem k obrovskému zájmu cestujících to ale byly dvě až tři minuty, což po celé délce trati vytvoří i dvacetiminutové zpoždění," vysvětlil Paroubek.
Kvůli zpoždění průvodčí přestali vybíral symbolické pětikorunové jízdné, cestujícím naopak jako kompenzaci rozdávali džusy a tatranky.
Mezi Děčínem a Krupkou, po takzvané Kozí dráze, budou vlaky RegioJet jezdit i příští víkend. V pondělí firma vypraví své vlaky také na trať mezi Litvínovem a Ústím nad Labem. Ta je ale, na rozdíl od Kozí dráhy, frekventovaná. "V pracovní dny přesto problémy neočekáváme. Vlaky využijí hlavně lidé dojíždějící za prací a studenti," doplnil Paroubek.
RegioJet vlastní společnost Student Agency podnikatele Radima Jančury. Za reklamní provoz svých motorových vlaků zaplatí deset miliónů korun. Vlaky by měly po následující tři měsíce projet většinou českých krajů.
Firma si na propagační akci nazvanou "Žluté jaro na železnici" pronajala dvě soupravy Siemens, ve kterých mimo jiné nabízí připojení k internetu pomocí wi-fi. Vozidla jsou ve žlutých barvách Student Agency, firma je má na operativní leasing.
RegioJet loni usilovala o provozování osobní regionální dopravy ve čtyřech krajích. Ty ale nakonec výběrová řízení nevypsaly a uzavřely desetileté smlouvy s Českými drahami. Výsadní postavení ČD a loňský postup krajů Jančura dlouhodobě kritizuje a chce si na něj stěžovat v Bruselu.