Hlavní obsah

Jančurova Student Agency se stala největším prodejcem letenek v Česku

Student Agency loni utržila za prodej letenek 2,56 miliardy korun, což je nárůst o 18 procent proti předchozímu roku. Firma to uvedla v tiskové zprávě. Stala se největším prodejcem letenek na českém trhu, protože konkurenční Asiana, jež provozuje portál Letuška.cz, loni rostla o sedm procent a měla tržby 2,2 miliardy.

Foto: Milan Malíček, Právo

Ilustrační foto

Článek

Společnost Radima Jančury prodala 242 000 letenek, největší zájem je o lety do Paříže. Zisk z prodeje letenek neuvedla.

Obchodní ředitelka prodeje letenek Věra Janičinová soudí, že příčinou nárůstu je především cenová dostupnost letenek. „Stále více lidí z Česka létá na dovolenou či za prací. Díky akčním nabídkám je možné dostat se do Severní Ameriky i za 10 000 korun, s nízkonákladovými společnostmi lze létat po Evropě i za pětistovku," řekla Janičinová.

Nejoblíbenější destinací v Evropě je dlouhodobě Paříž, za ní následují Barcelona, Amsterdam, Londýn a Řím. Největší zájem o letenky do těchto míst bývá na jaře a na podzim. Mimoevropským destinacím vládl loni podobně jako v minulosti thajský Bangkok. V první pětici byla i další exotická místa, mezi něž se vklínil pouze tradiční New York. Podle Janičinové však vzrostl nejen podíl dovolenkářů, ale také byznys klientely, a to o deset procent.

Největší konkurence Asiana loni prodala 167 000 letenek. Přestože to byl jedenáctiprocentní nárůst, předpokládá na rozdíl od Student Agency, že celkový trh spíše klesal.

Související články

Výběr článků

Načítám