Článek
„Nedávno jsem se definitivně rozhodl tak, že jednou firmu prodám. Je mi 52 let, nebudu tu věčně. Mám dceru, nestuduje technické zaměření, takže je prodej přirozenou volbou,“ řekl listu Jančura. Zároveň ale dodal, že prodávat nehodlá hned, nejdříve tak za pět, spíše až za deset let.
Už nyní ale začíná vyhodnocovat nabídky, které mu chodí od investorů, spíše než od dopravců. Informace listu, že zájem o koupi projevily rakouské či francouzské dráhy nebo FlixBus, ale nepotvrdil.
V rozhovoru také zopakoval, že nedávná tragická vlaková nehoda v Pardubicích, kde jejich strojvůdce projel na červenou, pro něj byla obrovská rána.
O dřívějších potížích spacích vozů jsme nevěděli, tvrdí po nehodě RegioJet
RegioJet Jančura založil v roce 2009, šlo o první konkurenci státním Českým drahám. Žlutým vlakům a autobusům se podařilo prosadit i díky drobným inovacím, jako byli stevardi, káva nebo denní tisk na palubě.
Dnes firma provozuje přes dvě stě vlakových vozů - vagonů a má 150 autobusů. RegioJet na jaře v tiskové zprávě uvedl, že za loňský rok podle očekávání vykáže rekordní zisk před zdaněním přesahující 500 milionů korun. Celkové tržby RegioJetu loni přesáhly 3,4 miliardy Kč, meziročně o 600 milionů více. Žluté vlaky a autobusy loni přepravily téměř 12 milionů cestujících, což byl meziroční nárůst o více než milion.
Jančura je i majitelem společnosti Student Agency, která se věnuje prodejům letenek či zájezdů.
V posledních letech Jančura investoval do koupě horských hotelů v Rakousku, kam rád během zimy odjíždí dohlížet na provoz a přitom si i zalyžovat.
Jančura: Chci novou cestu v hoteliérství
Narodil v Ostravě, po studiích přesídlil do Brna, odkud řídí Student Agency a RegioJet.
Jančura byl také členem správní rady Nadačního fondu pro boj proti korupci a financuje nadační fond Stínové Ředitelství silnic a dálnic.