Článek
Blanku budou tvořit tři tunely - Brusnický, Dejvický a Bubenečský. My jsme se vypravili z Letné autem na průzkum tunelu Brusnice, který na vypadal, že je v něm vše připraveno k provozu. Stejně jsou na tom i ostatní dva tunely.
Stěny pokryté kachličkami, osvětlení, informační tabule, nový asfalt, který se však na pár úsecích musí ještě doladit. „Jsou pasáže, kde nám chybí dodělat posledních 3,5 cm vrstvy, říká se tomu obrus, a namalovat vodorovné dopravní značení,“ popsal mluvčí stavební firmy Metrostav František Polák.
Cílem stavby podle něj je, aby se v ní řidiči cítili dobře. Celkem 70 tisíc metrů čtverečních obkladů zvládly ruce zedníků udělat za dva měsíce. A stěny nehrají barvami jen tak náhodou. „Bude to jako v metru, každý ze tří tunelů bude mít svůj specifický barevný pruh kachliček pro lepší orientaci šoférů,“ doplňuje Polák.
Řidiči budou moci jezdit v tunelu rychlostí 70km/h, většinou ve dvou jízdních pruzích. Řemeslníci uvnitř tunelu stále pracují. Přestože Metrostav stavbu 7. prosince pozastaví, neztrácejí naději.
„Není jediný problém v tom, že nám magistrát dluží více než 2,1 miliardy korun. Stavbu jsme zastavili hlavně proto, že nemáme co dělat. Do termínu zprovoznění zbývá udělat práci za zhruba miliardu korun. Abychom mohli práce provést, musíme mít souhlas města se změnami v projektu, což nemáme,“ říká mluvčí František Polák.
Přerušením prací se s velkou pravděpodobností prodlouží termín otevření tunelu, který byl plánovaný na jaro příštího roku. Pražský primátor Tomáš Hudeček uvedl, že město firmě skutečně neplatí. Důvodem je, že projekt vyšetřuje policie. Magistrát navíc řeší, jakým zákonným způsobem zaplatit za práce, které vznikly nad rámec projektů a smluv.