Článek
„Je to skvělé vítězství. Můžeme se vrátit na italský trh s naší originální značkou Budweiser Budvar. Soud navíc zakázal firmě Anheuser-Busch InBev používat jejich značku Budweiser, prohlásil ji za klamavou a vymazal ji z registru ochranných známek. Náš konkurent proto musí v Itálii ukončit prodej piva Budweiser,“ kvitoval vítězství Jiří Boček, ředitel Budějovického Budvaru.
Protože Itálie je velkým pivním trhem, jedná se podle něho pravděpodobně o nejtvrdší prohru společnosti ABI ve více než 100 let trvající globální válce o značku Budweiser.
Zvýšení prodeje
Vítězství si tak cení i právníci. „Boj o Itálii byl opravdu dlouhý a náročný. Odměnou je nám právně přelomové rozhodnutí, v němž Nejvyšší soud laicky řečeno zakazuje klamání spotřebitele užíváním označení Budweiser subjektem, který nemá s Českými Budějovicemi nic společného,“ potvrdil Lukáš Lorenc, společník advokátní kanceláře Čermák a spol.
Návrat značky Budweiser Budvar do Itálie by měl přinést i zvýšení objemů prodeje. Oba italští importéři budvarského piva proto neskrývají radost. „Dosažení toho vítězství po 13 letech bojů pro mě znamená radost, obrovský úspěch a velké zadostiučinění. Dobří obchodní partneři spolu zůstávají i v těžkých dobách. Jsem rád, že naše vzájemná věrnost nyní přinesla bohatou sklizeň,“ doplnil Kaspar Kiem, majitel firmy K. KIEM GmbH/S.r.l., která je importérem značky Budweiser Budvar do Itálie již od roku 1991.
Spory trvají přes sto let
Soudní spory o značku Budweiser trvají již od roku 1907. Výrazně úspěšnější je v nich Budějovický Budvar. V letech 2000 až 2012 bylo definitivně ukončeno 173 soudních sporů a správních řízení, z nichž Budějovický Budvar vyhrál 120 případů a 10 sporů skončilo smírem nebo remízou.
Díky registracím ochranných známek Budweiser nebo Budweiser Budvar, které patří Budějovickému Budvaru, nemůže nadnárodní koncern ABI svou klíčovou značku Budweiser používat téměř v 70 zemích.