Článek
"Když zařídí, aby to fungovalo, uvítáme i Eskymáky nebo Číňany," řekla Boninová na tiskové konferenci. "Z hlediska italského spotřebitele to bude uspokojivé řešení," dodala. Alitalia denně ztrácí kolem dvou miliónů eur a dlouho již bez finanční injekce nepřežije.
Řím je již z neúspěšných snah nejprve o ozdravení a nyní o privatizaci Alitalie zoufalý; vláda se ještě snaží najít možnosti, jak zajistit, aby Alitalia přežila. Ministr hospodářství Tommaso Pado-Schioppa minulý týden konstatoval, že když se firmu nepodaří prodat, čeká ji už jen likvidace. [celá zpráva]
Ve vládě se už objevily návrhy prodat Alitalii za jedno euro každému, kdo vládu tohoto podniku zbaví a třeba jej klidně nechá zbankrotovat.
Privatizační proces, kde vláda nabízela 39,9 procenta nebo i celý svůj podíl 49,9 procenta, se táhne více než půl roku. Zájemci postupně odcházeli a jako důvod většinou uváděli příliš omezující podmínky vlády. Ze soutěže tak nedávno odešel ruský Aeroflot a minulý týden i poslední vážný zájemce, italský přepravce Air One.
Podnik tíží vysoké náklady, konkurence levnějších přepravců a především nekooperativní odbory, jimž se nelíbí plány ozdravení v podobě propouštění a dalších úspor. Firma se proto potýká s častými stávkami, které její ztráty zhoršují. V prvním čtvrtletí utrpěla Alitalia čistou ztrátu 135 miliónů eur a v zisku nebyla od roku 1999.