Článek
Chipsy Hot Chip Challenge se staly předmětem zájmu mládeže, která se natáčí při snaze o jejich konzumaci a videa pak zveřejňuje na sociálních sítích, hlavně na TikToku. Produkt obsahující chilli způsobuje extrémní pálení, na což upozorňuje i sám výrobce.
Podle italského antimonopolního úřadu je při distribuci a marketingu využíván prvek výzvy ke zvýšení atraktivity a prodeje produktu, což vede zejména mladé spotřebitele k nerespektování běžných pravidel opatrnosti, píše list Corriere della Sera.
Italská organizace na ochranu spotřebitelů UNC se podle listu domnívá, že existují podmínky k tomu, aby úřad rozhodl o dočasném zastavení prodeje chipsů v Itálii.
Jak dlouho vydržíte
Nebezpečnost produktu podle organizace tkví i v tom, že výzva ohledně konzumace chipsů vsadila také na prvek nebezpečnosti, „jak dlouho budete schopni odolávat pálivosti, než poběžíte vypít něco, čím uhasíte velký požár“, což doslova nabádá spotřebitele, aby zanedbávali běžná pravidla obezřetnosti a bdělosti, která se s konzumací produktu pojí, uvedl prezident UNC Massimiliano Dona.
Na jaře chipsy Hot Chip Challenge kvůli obavám ohledně jejich bezpečnosti stáhl z prodeje jeden ze supermarketů ve Francii.
Vedení společnosti HOT-CHIP, která chipsy vyrábí, tehdy ČTK sdělilo, že produkt nebyl stažen z prodeje na základě nesplnění legislativy, ale pouze po rozhodnutí manažera pobočky.
„Jako potravinářská firma jsme samozřejmě byli několikrát kontrolováni Státní zemědělskou a potravinářskou inspekcí i ministerstvem zemědělství, kteří prokázali, že naše produkty splňují všechny povinnosti potravinářské firmy. Jsme si vědomi pálivosti používaných papriček obsažených v produktu Hot Chip Challenge, a proto jsme tento produkt konzultovali s ministerstvem zemědělství, odborem bezpečnosti, který se vyjádřil po konzultaci s ostatními členskými státy Evropské unie, že se jedná o surovinu, kterou lze běžně užívat v potravinách,“ uvedla tehdy firma ve svém písemném prohlášení.