Hlavní obsah

Inzerenti loni utratili za online reklamu rekordní sumu

2:04
2:04

Poslechněte si tento článek

Reklama na internetu nabírá na síle. Podle údajů Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) dosáhl objem online inzerce celkem 64 miliard korun, dosud nejvíce v historii. Suma ve srovnání s předchozím rokem vzrostla o 7,5 procenta. A v růstu bude trh pokračovat i letos.

Foto: Envato Elements

Trh s online reklamou má růst i v letošním roce. Ilustrační foto

Článek

Výsledky zahrnují ceníkové i čisté ceny. Ty se od sebe mohou lišit v závislosti na konkrétních zakázkách a vyjednáváních mezi jednotlivými společnostmi. Reálné útraty firem za inzerci bývají nižší než cifry v cenících.

Čísla zveřejněná SPIR potvrzují dlouhodobý trend posilování online reklamy. „Stabilní růst investic do online reklamy je pozitivní zprávou pro celý digitální ekosystém. Díky kvalitnímu obsahu a efektivním obchodním modelům se daří udržet důvěru zadavatelů v online jako nejdůležitější mediatyp,“ říká Michal Hanák, předseda předsednictva SPIR.

Sdružení letos očekává, že segment loňský rekord letos znovu překoná. Do online reklamy má podle jeho predikce přitéct 68,3 miliardy korun, meziročně o 6,7 procenta více.

Největší část investic tradičně míří do takzvané celoplošné reklamy. Ta zahrnuje jednak reklamní systémy jednotlivých společností, online bannery nebo nativní reklamu, tedy tu, která formou i obsahem zapadá do obsahu webové stránky.

Loni inzerenti za celoplošnou online reklamu zaplatili 46,2 miliardy korun, meziročně o 9,5 procenta více.

Druhým silným typem je reklama ve vyhledávání. Za tu zadavatelé utratili 16,5 miliardy, o tři procenta více než o rok dříve. Zbytek sumy připadá na ostatní druhy reklamy na internetu.

Výběr článků

Načítám