Hlavní obsah

Inzerenti investují letos do médií více než 17 miliard korun

Právo, jp
PRAHA

Inzerenti letos dají na svou reklamu médiím více než 17 miliard korun. Největší část, více než osm miliard korun, získají televize, druhým nejsilnějším sektorem zůstává tisk se šesti miliardami korun příjmu z inzerce.

Foto: Michal Jurda
Článek

Potvrzují to ve čtvrtek zveřejněné odhady a analýzy společnosti ArboMédia. "Tempo růstu výdajů do reklamy letos překonává očekávání. Hlavními důvody jsou víceré velkolepé sportovní události, zlepšující se mezinárodní ekonomická situace a relativně stále vysoká spotřeba českých domácnosti," tvrdí marketinkový šéf ArboMédia Štěpán Wolde. "V roce 2005 čeká mediální trh stabilizace bez velkých mediálně.reklamních událostí," dodal Wolde.

Analýzy společnosti ArboMédia, která mj. zajišťuje reklamu pro Českou televizi, uvádějí v TV trendech údaj, že průměrný divák denně shlédne 33 reklamních spotů. Lidé letos strávili u televize více času, za což částečně mohou četné sportovní přenosy a například i soutěž Česko hledá SuperStar.

Mediální analýza ArboMédia konstatuje, pokud jde o televize, postupný nárůst sledovanosti Primy. Naopak Nova podle analýzy ztrácí diváky a ČT si na trhu drží stále třicetiprocentní podíl.

Sektor s potencionálním růstem sledovanosti, zejména pokud jde o nastupující digitalizaci vysílání, jsou kabelové televize a výrazně roste podíl internetu, kde uživatelé již více hledají informace a zprávy než zábavu.

Anketa

Kolik hodin denně se díváte na televizi?
více než 6 hodin
19 %
4 až 6 hodin
18,1 %
2 až 4 hodiny
20,6 %
ne víc než 2 hodiny
20 %
nedívám se vůbec
22,3 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 315 čtenářů.
Související témata:

Výběr článků

Načítám