Hlavní obsah

Internetové stránky pro cestovatele často matou zákazníky, tvrdí Brusel

Nespolehlivé údaje o cenách odhalila prověrka Evropské komise u dvou třetin internetových stránek nabízejících cenové srovnání a rezervaci ubytování či letenek. V některých případech byly například až v závěrečné fázi rezervace hotelového pokoje zákazníkům oznámeny dodatečné součásti ceny a nejrůznější nabídky slev neodpovídaly skutečně dostupným službám.

Foto: Bohuslav Borovička, Právo

Ilustrační foto

Článek

„Internet spotřebitelům nabízí řadu informací k přípravě, srovnávání a rezervaci jejich prázdninových cest. Pokud jsou ale hodnocení předpojatá nebo ceny neprůhledné, matou takové stránky zákazníky," upozornila eurokomisařka pro spravedlnost a ochranu spotřebitele Věra Jourová.

Mezi závěry prověrky, která našla nesrovnalosti u 235 z 352 prověřovaných webů, je například zjištění, že ve třetině případů nebyla konečná cena tou, kterou uváděla první nabídka.

V pětině případů nebyly k dispozici nabízené slevy a speciální nabídky. Ve skoro třetině případů nebylo jasné, jak stránka došla ke konečné ceně nabídky. A ve čtvrtině případů stránka nenapsala, že upozornění o posledních volných pokojích a podobně se týkají jen oné konkrétní stránky a ne skutečné situace v prohlíženém hotelu.

Unijní úřady na ochranu spotřebitelů už takové stránky požádaly, aby údaje opravily a přizpůsobily evropským pravidlům o ochraně spotřebitelů. Ta předpokládají jasný způsob tvorby cen a jejich plné uvedení už v úvodu procesu rezervace.

Výběr článků

Načítám