Článek
„Internet spotřebitelům nabízí řadu informací k přípravě, srovnávání a rezervaci jejich prázdninových cest. Pokud jsou ale hodnocení předpojatá nebo ceny neprůhledné, matou takové stránky zákazníky," upozornila eurokomisařka pro spravedlnost a ochranu spotřebitele Věra Jourová.
Mezi závěry prověrky, která našla nesrovnalosti u 235 z 352 prověřovaných webů, je například zjištění, že ve třetině případů nebyla konečná cena tou, kterou uváděla první nabídka.
V pětině případů nebyly k dispozici nabízené slevy a speciální nabídky. Ve skoro třetině případů nebylo jasné, jak stránka došla ke konečné ceně nabídky. A ve čtvrtině případů stránka nenapsala, že upozornění o posledních volných pokojích a podobně se týkají jen oné konkrétní stránky a ne skutečné situace v prohlíženém hotelu.
Unijní úřady na ochranu spotřebitelů už takové stránky požádaly, aby údaje opravily a přizpůsobily evropským pravidlům o ochraně spotřebitelů. Ta předpokládají jasný způsob tvorby cen a jejich plné uvedení už v úvodu procesu rezervace.