Článek
„Do hodnocení mohly být zahrnuty pouze povinnosti, které je SZPI ze zákona kompetentní kontrolovat. Z nich byly vybrány nejdůležitější oblasti potravinového práva a také oblasti, na které si opakovaně stěžují spotřebitelé,“ uvedla inspekce.
Kontroly se tudíž zaměřily zejména na bezpečnost potravin (zda nejsou kontaminovány), klamání spotřebitele, dodržování teplot skladování, dodržování požadavků hygieny, označování potravin (údaje na etiketách) či zda potraviny nejsou prošlé.
Podle těchto kritérií na pomyslném druhém místě skončila Billa s Penny Marketem a na třetím a zároveň posledním místě je pak Tesco, Spar, Globus a Kaufland.
Podle inspekce se oproti dřívějšku obchodníci celkově výrazně zlepšili, zejména po kauzách z let 2004 a 2005. Tehdy například inspekce zavřela prodejnu Hypernovy (tehdy součást Aholdu) v Jindřichově Hradci, protože byla zamořena myšmi. Dále pak bylo zjištěno, že například v Hypernově v Průhonicích u Prahy byly na mase přelepovány štítky se starým datem spotřeby.
„Zlepšující se trend se potvrdil i v rámci hodnoceného období (1. 5. 2009 až 30. 4. 2010), neboť z výsledků je zjevné, že postupem času ubývalo závažných nedostatků a zmenšil se i celkový počet nedostatků, což je pozitivní,“ uzavřela SZPI.