Článek
Z výrobních linek sjelo loni nejvíce vozů modelu Tucson, šlo o 70 procent z celkové roční produkce. Dalších bezmála 20 procent dělala modelová řada i30, osm procent patřilo elektromobilu Kona Electric a dvě procenta výroby obstaral inovovaný ostrý vůz Hyundai i30 N.
„Přes 30 procent aut vyrobených v loňském roce má hybridní, plug-in hybridní nebo plně elektrický pohon,“ upozornil mluvčí automobilky Petr Michník.
I loni patřily k největším odběratelům aut z Nošovic Německo, Španělsko, Francie a Velká Británie. Vozy vyrobené v Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) ale mají odběratele také v zemích na Blízkém a Středním východě, Norsku, Austrálii, Mexiku, Ekvádoru, Nové Kaledonii nebo na ostrově Martinik.
Čipová krize ještě neskončila, říká budoucí šéf Bosche
Společnost počítá s tím, že vyrobí ještě více aut než loni. Kvůli tomu aktuálně hledá 120 zaměstnanců, těm v dělnických profesích nabízí náborový příspěvek 20 tisíc korun.
Nové projekty by se měly v Nošovicích objevit až v roce 2023.
„Pro nás i celý koncern Hyundai je skvělou zprávou, že naše elektrifikované modely jsou na trhu žádané. I nadále budeme plnit požadavky náročného evropského trhu, zároveň budeme dbát na to, abychom v maximální kvalitě uspokojili i potřeby mimoevropských zemí,“ ujistil prezident HMMC Cheolseung Baek s tím, že v souladu s plány na uhlíkovou neutralitu se nošovický závod stane prvním v koncernu, který bude od letoška používat výhradně energii z obnovitelných zdrojů.
Výroba se ve Škodě Auto rozjede až 10. ledna
„Připravujeme velké investice do fotovoltaiky a dalších úsporných technologií,“ poukázal.