Článek
Největší korejská automobilka původně plánovala, že zveřejní rozhodnutí do konce tohoto měsíce. "Je velmi důležité přesvědčit se, jak vážně je každá z kandidátských zemí odhodlána dát plánu Hyundai plnou podporu," uvedl zdroj. "Šéf firmy proto posoudí místní spotřebitelský trh, navštíví zdejší dodavatele součástek a zhlédne, jaká je v těchto zemích infrastruktura včetně železnice," dodal zdroj k plánované návštěvě předsedy automobilky v jednotlivých zemích.
Zástupci Hyundai Motor a její dceřiné společnosti Kia Motors se minulý týden vrátili z návštěvy kandidátských zemí, během které uskutečnili rozhovory s vládami obou zemí, a nyní zvažují návrhy. Slovensko má výhodu, pokud jde o náklady, má však nízký počet obyvatel, což přináší riziko z dalšího nárůstu nákladů. Investice Hyundai je považována za jednu z největších investic na zelené louce ve střední Evropě v letošním roce. Zájem o umístění továrny původně projevila i Česká republika a Maďarsko. Obě země však jihokorejská automobilka z dalších jednání vyřadila.
Jihokorejská automobilka si chce postavením továrny zajistit silnější základnu v Evropě, kde skupina nyní zažívá prudký růst prodeje. Nový závod má mít kapacitu nejméně 300 000 vozů ročně a vytvořit by měl několik tisíc nových pracovních míst. Výroba by měla začít na jaře 2007.