Článek
Nový závod vyroste východně od Jakarty a výrobu zahájí koncem roku 2021. Počáteční roční kapacita výroby má být 150 tisíc vozů. Hyundai ji plánuje později zvýšit na 250 tisíc vozů ročně.
Vyrábět se tam mají malé sportovně-užitkové vozy a víceúčelové vozy a společnost uvažuje také o výrobě elektrických vozidel vytvořených speciálně pro místní trh.
Nošovický závod Hyundai vydělal 7,22 miliardy
Hyundai se v zemi rozhodl postavit továrnu, aby se vyhnul clům, které se v případě členských zemí Sdružení národů jihovýchodní Asie (ASEAN) pohybují od pěti do 80 procent. Závod by měl dodávat vozy na indonéský trh, který je největším automobilovým trhem v regionu, ale také do dalších zemí ASEAN.
Hyundai dodal, že v důležitých zemích ASEAN, včetně Indonésie, Thajska, Malajsie, Vietnamu a Singapuru, se očekává růst prodeje aut do roku 2026 na 4,49 milionu vozů z 3,16 milionu v roce 2017, napsala agentura Reuters.
Hyundai za konkurenčními japonskými automobilkami v jihovýchodní Asii hluboce zaostává. Podle výzkumné společnosti LMC Automotive prodal v zemi za leden až září 122 883 vozů, zatímco japonská Toyota 854 032 vozů.
V Nošovicích vyrobil Hyundai už tři miliony automobilů
Hyundai je největším výrobcem automobilů v Jižní Koreji a spolu se spřízněnou společností Kia tvoří pátého největšího výrobce aut na světě.
Společnost Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájila sériovou výrobu osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku.
Tamní závod v loňském roce zvýšil zisk o téměř 8 procent na 7,22 miliardy korun. V květnu nošovická automobilka vyrobila třímiliontý vůz.