Článek
Společnost dodala, že růst zisku podpořilo také pokračující zotavování z celosvětové pandemie covidu-19, které zvýšilo poptávku po automobilech.
Automobilce pomohlo také konzervativní řízení dodavatelského řetězce, díky němuž se jí daří zvládnout problém s globálním nedostatkem počítačových čipů do aut lépe než většině ostatních automobilek.
Dlouhodobý nedostatek čipů a problémy s dodávkami dalších součástek přesto začínají dopadat i na Hyundai. Narušily zejména výrobu elektrických aut.
Aut se v pololetí vyrobilo méně než před začátkem pandemie
V dubnu tak automobilka kvůli problémům s dodávkami polovodičů a některých dílů pozastavila výrobu v jednom ze svých jihokorejských závodů, který vyrábí elektrický crossover Ioniq 5.
S nedostatkem polovodičů se přitom podle prognózy výrobce čipů Flex může automobilový průmysl potýkat nejméně do poloviny roku 2022. Černější scénáře hovoří o pokračování nedostatku až do roku 2023.
Hyundai patří spolu se svojí dceřinou společností Kia mezi deset největších automobilek světa podle prodeje. Od listopadu 2008 sériově vyrábějí osobní vozy také v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Tamní továrna, jež je jediným výrobním závodem Hyundai v Evropské unii, produkuje až 1400 aut denně.