Článek
Prezident HMMC Changki Lee uvedl, že chod firmy loni negativně ovlivňovaly vysoké ceny energií a materiálu, zvýšené náklady na logistiku a nejistota v dodávkách dílů.
„Nedostatek polovodičových součástek byl dokonce ještě citelnější než v předchozích letech. Díky přetrvávající vysoké poptávce po našich vozech, obrovskému úsilí našich zaměstnanců a úzké spolupráci s dodavateli se nám však dařilo pružně upravovat výrobní program podle aktuálně dostupných komponentů, takže nebylo potřeba zastavovat výrobní linky,“ uvedl prezident.
Automobilka loni vyrobila 322 500 aut, o 47 500 vozů více než předloni. Firma uvedla, že to bylo o 1000 aut více, než plánovala, a dokonce více než v posledním předkrizovém roce 2019.
„Zatímco mnohé automobilky se dosud nevymanily z poklesu vzniklého v roce 2020, naší společnosti se opět podařilo zvýšit výrobu, a to o 17 procent. Pomohli jsme tak k dalšímu významnému navýšení tržního podílu značky Hyundai na evropském trhu,“ uvedl prezident.
Hlavním odbytištěm automobilky zůstává Evropa a Střední východ, nejvíce vozů z Nošovic loni zamířilo do Německa. Letošní plán výroby má továrna stanoven na 328 500 vozů. Chce přitom výrazně navýšit výrobu čistě elektrických vozidel.
Továrna v Nošovicích je jediným výrobním závodem Hyundaie v Evropské unii. Závod má více než 3200 zaměstnanců, dalších asi 8700 lidí pracuje pro jeho přímé dodavatele.