Článek
V Číně už zastavení provozu, původně spojené s oslavami lunárního Nového roku, prodloužily kvůli epidemii na pokyn čínské vlády americké automobilky Tesla a Ford Motor, francouzská PSA Group a japonští výrobci Nissan Motor a Honda Motor.
Ve většině závodů Hyundai v Jižní Koreji bude provoz stát od 7. února. Některé výrobní linky se opět rozjedou 11. února, případně o den později, řekl agentuře Reuters nejmenovaný zástupce odborů. Harmonogram se bude lišit v závislosti na výrobní lince, doplnila mluvčí Hyundai.
„(Šíření koronaviru) více dopadne na Hyundai a Kia, protože ty obvykle dovážejí více součástek z Číny než ostatní výrobci aut,” uvedl analytik I Hang-ku z jihokorejského institutu pro průmyslovou ekonomiku a obchod.
Čína vyslala do boje s koronavirem i drony. Rozprašují dezinfekci
Hyundai za dvě desítky let v Číně vybudoval společně s čínským partnerem BAIC pět závodů. „Jihokorejští výrobci automobilových součástek Hyundai do Číny následovali a postavili tam své továrny v blízkosti závodů automobilky,” uvedl I Hang-ku.
V uplynulém roce dovezla Jižní Korea z Číny automobilové součástky za 1,56 miliardy dolarů (35,5 miliardy Kč), což je o šest procent více než v roce předchozím.
Jihokorejská automobilka rozhodnutím zastavit výrobu na domácím trhu reaguje na nedostatek kabelových svazků, které jí dodávají hlavně výrobci sídlící v Číně. Dva ze zasažených dodavatelů, jihokorejské společnosti Kyungshin a Yura, uvedli, že se snaží zvýšit výrobu v Jižní Koreji, aby výpadek v Číně kompenzovali. Provoz tam chtějí obnovit 9. února.
Elektrický Hyundai se zapsal do knihy rekordů rozpačitým způsobem
V sedmi jihokorejských továrnách vyrábí Hyundai zhruba 40 procent své globální produkce, která vedle domácího trhu směřuje do Spojených států, na Blízký východ a další trhy.
Hyundai v listopadu 2008 zahájil sériovou výrobu osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Jde o jediný výrobní závod této automobilky v Evropské unii.