Článek
Do hluboké ztráty se loni Boeing propadl kvůli několika problémům. Například od září do listopadu čelil stávce 33 tisíc dělníků v továrnách na západním pobřeží USA, připomněla agentura Reuters. Podle jednoho z odhadů vyšla podnik stávka na více než jednu miliardu dolarů měsíčně.
Generální ředitel Kelly Ortberg, který převzal otěže firmy loni v srpnu, však uvedl, že společnost dosahuje pokroku při obnově stability svých výrobních linek. Tu narušila série nehod v loňském roce, která vyvolala obavy o bezpečnost letadel Boeingu.
Přesto společnost jen za čtvrtý kvartál vygenerovala ztrátu ve výši 3,86 miliardy dolarů, což byl meziroční propad ze zisku 283 milionů dolarů v roce 2023.
Ryanair díky dražším letenkám a větší poptávce výrazně zvýšil čtvrtletní zisk
Hospodářské výsledky podle agentury Reuters ukazují, s jakými problémy se Ortberg potýká, když se snaží situaci výrobce letadel obrátit k lepšímu. Společnost přitom v závodě o dodávky letadel stále více prohrává s konkurenčním Airbusem a dolů ji táhne řada kauz a chybných kroků, poznamenala agentura.
Výše zmíněná stávka zastavila výrobu letadel Boeing 777, 767 a nejprodávanějšího letadla 737 MAX. Letadlo MAX je pro firmu důležitým zdrojem výnosů v době, kdy se potýká s nízkými maržemi v obranné divizi.
Boeing v červenci přistoupil na mimosoudní uznání viny v případu dvou tragických nehod letadel 737 MAX v letech 2018 a 2019. Podle dohody zaplatí pokutu 243,6 milionu dolarů. Firma se také zavázala k investicím do programů bezpečnosti a kontroly kvality. Kvůli finančním problémům po nehodách Boeing zastavil výplatu dividend, které naposledy vyplatil v březnu 2020.