Článek
V samotném třetím letošním čtvrtletí vytvořil Home Credit zisk 72,1 miliónu euro. K zisku přispělo pokračující zotavení podnikání Home Creditu v Rusku a nadále silné obchodní výsledky v Asii.
„Skupina si připsala další úspěšné čtvrtletí. Poté, co se nám podařilo upevnit svou pozici v Rusku a na začátku roku jsme se tam vrátili do zisku, pokračoval pozitivní trend. Skupina je v současnosti silná a geograficky velmi dobře diverzifikovaná,“ komentoval výsledky generální ředitel Skupiny Home Credit Jiří Šmejc.
Rekordní prodeje v Číně, růst o 174 procent
Podle něj rekordní prodeje zaznamenává v posledním období Čína a jako budoucí klíčový trh skupiny se stále více jeví Indie. K ziskovosti za tři čtvrtletí opět velmi pozitivně přispěly i Kazachstán a Vietnam.
Na správné cestě jsou podle Šmejce i relativně mladé pobočky Home Creditu v Indonésii a na Filipínách.
Objem půjček, které Skupina poskytla klientům na nákup spotřebního zboží od počátku roku do konce září, vzrostl v porovnání s loňskem o 77 procent na 7,6 miliardy euro. V Indii Home Credit zrychlil a poskytl během tohoto období o téměř 150 procent více peněz na půjčky než o rok dříve. V Číně, která je největším asijským trhem Home Creditu, bylo tempo růstu ještě o něco silnější a meziročně dosáhlo 174 procent.
Celosvětová prodejní síť Home Creditu zahrnovala ke konci září více než 239 000 obchodních míst, z čehož 113 000 míst bylo v Asii. Skupina měla 16,8 miliónu aktivních klientů. Počet zaměstnanců Home Creditu ve světě překročil 100 tisíc.