Článek
K výsledkům Home Credit pomohl růst ziskovosti v Rusku a růst poskytnutých půjček v Číně, Indii a dalších asijských zemích.
V Rusku klesl podíl nesplácených úvěrů na 4,4 procenta oproti 6,6 procentům o rok dříve. V Číně se objem nových půjček téměř zdvojnásobil na 13 miliard eur (332 miliard korun). V Asii firma nabízí půjčky plně digitálně, nejčastěji přes mobilní aplikace a sociální sítě.
V USA Home Credit spolupracuje s telekomunikačním gigantem Sprint Corporation, skupina uvedla v posledním čtvrtletí roku na trh kreditní kartu, která je prostřednictvím distribuční sítě partnera nabízena jeho bezmála 54 miliónům zákazníkům.
„V uplynulém roce se nám podařilo výrazně posílit naše pozice a tržní podíly všude, kde podnikáme. Těžili jsme tak nejen z růstu asijských trhů, ale také ze synergií vyplývajících z rozsahu našeho podnikání,” řekl šéf Home Credit Jiří Šmejc.
Do skupiny Home Credit patří i česká platforma pro půjčky mezi lidmi Zonky. Ta zprostředkovala od svého vzniku v roce 2015 úvěry v objemu 97 miliónů eur (2,5 miliard korun), přičemž loni to bylo 77 miliónů eur (1,97 miliardy korun). Peníze přes Zonky půjčuje pravidelně zhruba deset tisíc investorů.
Většinovým akcionářem Home Credit je finanční skupina PPF, vlastní téměř 89 procent. Menšinovým akcionářem je s 11,38procentním podílem Emma Omega Ltd. Jiřího Šmejce.