Článek
„Vidíme před námi mnoho nových výzev, od změn v poptávce spotřebitelů přes zintenzivňující se konkurenci až po nejistoty v globálním prostředí,“ řekl spoluzakladatel a šéf firmy Čen Lei na konferenčním hovoru s analytiky po zveřejnění výsledků. Upozornil, že PDD bude muset zvýšit investice, což se negativně promítne do zisku.
Křehká ekonomika Číny, přetrvávající slabost v sektoru nemovitostí a vysoká nezaměstnanost mladých vedly podle agentur Reuters spotřebitele ke snížení výdajů, což zatěžuje maloobchodní a e-commerce sektory v zemi a vyvolává tvrdou konkurenci mezi tamními giganty o podíl na trhu.
Zatímco nízké ceny a velké slevy na vše od čisticích prostředků až po sluchátka přitahovaly kupující citlivé na cenu na platformě Pinduoduo, hlavní konkurenti jako Alibaba a JD.com také nabízeli masivní akce na svých platformách, což zvýšilo konkurenční tlak.
Analytici ze společnosti Huatai Securities uvedli, že komentáře vedení PDD o konkurenci přímo ukazují na to, že Alibaba získává v posledních čtvrtletích na síle díky své strategii nízkých cen.
PDD vykázala ve druhém čtvrtletí tržby ve výši 97,06 miliard jüanů (306 miliard korun), což bylo pod odhadem analytiků, kteří očekávali 100 miliard jüanů.