Článek
„Budeme bojovat za budoucnost. Nejsme ovce, které tady jen sledují, jak nás chce někdo poškodit,“ řekl předseda odborů Jaroslav Povšík.
Členovi představenstva Bohdanu Wojnarovi sdělil, že odbory nesouhlasí s chystanou strategií koncernu Volkswagen, jak ji nedávno pro média představil hlavní stratég VW Michael Jost.
„Zcela veřejně se mluví o tom, že bývalý zaměstnanec Škoda Auto Michael Jost, který se stal hlavním stratégem Volkswagenu, Škodu nenávidí. A jde tak proti ní,” stojí v úvodníku na titulní straně odborářského tisku. Jost byl dříve ve Škoda Auto vedoucím oddělení podnikové strategie.
Škoda bude hrát na cenu, Seat na emoce. Koncern Volkswagen mění strategii
„Chceme pokračovat v nastaveném úspěšném trendu. Chceme tady mít zaměstnanost, budoucnost, dobré mzdy a bonusy,“ zdůraznil Povšík. „Nechceme přijít o modely, jako je Superb, které mají dobrou marži a dělají zisky,“ dodal. Tvrdí také, že ani českou vládu znepokojující informace dosud příliš nezajímaly.
Klacky pod nohy
Zmíněný Superb by se měl v budoucnu vyrábět v nové továrně Volkswagenu. VW se rozhoduje o jejím umístění mezi Tureckem, Rumunskem, Bulharskem a Srbskem.
Superb z Turecka? Volkswagen kvůli invazi do Sýrie s novou továrnou váhá
„Od ledna naběhnou pokuty za emise CO2, hrozí ekonomické problémy v souvislosti se cly a brexitem. Do toho nám bude házet klacky pod nohy někdo z Volkswagenu,“ dodal Povšík. Zprávy o snaze směrovat firmu Škoda na Východ a udělat z ní lacinou značku prý rezonují mezi zaměstnanci v celé firmě a nikomu se to nelíbí.
Šéf Škody Bernhard Maier v dopise zaměstnancům napsal, že v koncernu zahrnujícím více značek je prověřování produktového směřování jedním z pravidelných úkolů oddělení strategie. Jde podle něj o běžný postup, uvedla ČTK.
Maier uvádí, že Škoda už několik let naplňuje jasně nastavenou strategii značky a produktovou strategii, která je celosvětově velice úspěšná. „A na tom se ani v budoucnosti nic nezmění,“ uvedl.