Hlavní obsah

Hlasité reklamě by mělo ve Spojených státech odzvonit

Washington

Ve Spojených státech budou veškeré velké televizní stanice muset příští rok zajistit, že reklamy nebudou hlasitější než předchozí a následující vysílané programy. Menší televizní operátoři budou muset úroveň hlasitosti srovnat jen po konkrétních stížnostech diváků. Informovala o tom agentura Reuters.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Televizní diváci si na zvýšený zvuk u televizních reklam stěžovali dlouhá léta a příslušná zákonná úprava ke změně, zvaná Calm Act, začala platit loni.

Federální komise pro spoje (FCC) po posouzení technických a dalších podmínek tohoto kroku v úterý rozhodla, že velcí pozemní, kabeloví a satelitní operátoři musejí patřičně snížit hlasitost reklam nejpozději do 16. prosince 2012.

Jde to mimo nás

Televizní společnosti se bránily tvrzením, že hlasitost reklamy je dána celou řadou faktorů, které údajně nedokážou ovlivnit. Reklamy prý většinou nejsou vysílány hlasitěji než ostatní programy, jde údajně o subjektivní vjem diváka.

K odlišnému vnímání prý dochází také tím, že reklamní bloky jsou zařazovány do přerušeného programu, který byl nastaven na jinou zvukovou hladinu. Navíc za hladinu zvuku ve spotu odpovídá podle televizí dodavatel reklamy.

Související témata:

Výběr článků

Načítám