Článek
Loňské tržby představovaly meziroční nárůst o 14 procent. Na růstu se podílel hlavně export, který vzrostl o více než 40 procent. Celkem firma loni prodala přes 100 000 tun hotových výrobků.
Hamé, jež v pěti svých závodech v tuzemsku vyrábí mj. masové produkty, kečupy, sterilovanou zeleninu, marmelády či kompoty, má na českém trhu v jednotlivých segmentech podíly většinou přes 50 procent, uvedl generální ředitel Leoš Novotný. Tuzemský trh tak šéf firmy považuje za víceméně "dobytý".
Hamé už vyváží do 35 zemí
Firma se proto začala víc věnovat vývozu. Ten loni tvořil již 30 procent z celkových prodejů. Její výrobky lze koupit v 35 zemích světa. Jak šéf Hamé poznamenal, zatím poslední zemí je Japonsko, kam nedávno odjela první šarže okurek Znojmia.
Loni v červnu byl otevřen provoz v ruském městě Bogoljubovo, letos v lednu firma získala výrobní podnik Romconserv v rumunském Caracalu. Hamé se uplatňuje i na západních trzích, většinou s využitím privátních značek tamních obchodních řetězců. Do podpory svých značek firma loni investovala kolem 200 miliónů korun. Vedle Hamé patří k jejím prémiovým značkám i OTMA, Veselá pastýřka, Znojmia či Hamánek.
Akciová společnost Hamé vznikla v roce 1991, sídlí v Babicích na Uherskohradišťsku a zaměstnává okolo 2300 lidí.