Článek
Generální prokurátoři, kteří vedli vyšetřování, tvrdí, že Google nejméně od roku 2014 poskytoval uživatelům zavádějící informace o praktikách při sledování polohy, čímž porušoval zákony. Podle dohody o urovnání musí Google kromě uhrazení stanovené částky lépe informovat uživatele o tom, kdy dochází ke sledování polohy, a poskytovat jim podrobné informace ohledně sledování polohy na speciální webové stránce.
„Pokud se spotřebitelé rozhodnou nesdílet na svých zařízeních data o poloze, měli by mít jistotu, že podnik už nesleduje každý jejich pohyb,“ uvedl generální prokurátor státu Iowa Tom Miller. „Toto urovnání jasně říká, že firmy musejí být transparentní v tom, jak sledují zákazníky, a dodržovat státní a federální zákony o ochraně osobních údajů,“ citovala jej agentura Reuters.
Boj o platební systém. Google dostal v Indii skoro třímiliardovou pokutu

Google provozuje největší internetový vyhledávač na světě a je také jedničkou v internetové reklamě. Poloha spotřebitele je klíčová pro snahu inzerentů zaměřit reklamu na správnou cílovou skupinu a získat její pozornost.
„V souladu se zlepšeními, ke kterým jsme přikročili v posledních letech, jsme urovnali toto vyšetřování založené na zastaralých praktikách, které jsme před lety změnili,“ uvedl mluvčí společnosti Google.
Generální prokurátor státu Connecticut William Tong označil dohodu o urovnání za historické vítězství pro spotřebitele v době rostoucí závislosti na technologiích. „Data o poloze patří mezi nejcitlivější a nejcennější osobní údaje, které Google shromažďuje. Existuje mnoho důvodů, proč se spotřebitel může rozhodnout, že nechce být sledován,“ dodal.
Evropská komise není jediná. Miliardové pokuty dostal Google od Itálie, Francie i Ruska
