Článek
O kroku internetového giganta informovala ve čtvrtek Jewel Burks Solomonová, šéfka oddělení Googlu pro start-upy, která je sama Afroameričanka.
„V uplynulých měsících jsme zaznamenali nárůst vyhledávání podniků provozovaných černochy. Když jsme viděli, že tolik lidí hledá způsob, jak investovat do černé komunity, inspirovalo nás to,“ napsala Solomonová.
Obchodníci ve Spojených státech si mohou k inzertnímu profilu na Googlu přidat označení Black-owned (vlastněno černými), aby je zájemci, kteří chtějí přispět k rozkvětu černošských komunit v zemi, mohli lépe vyhledat. Firma zároveň představila program podpory pro černošské start-upy.
„Tento příznak má za cíl udělat vyhledávání a mapy více inkluzivní a pomoci podnikům s černými vlastníky, když to nejvíce potřebují,“ uvedla Solomonová.
Ve Spojených státech je v současnosti aktuální debata o systémovém rasismu vůči černošské menšině, který se projevuje nejen smrtelnými zákroky policistů proti Afroameričanům, ale také jejich dlouhodobým sociálním a ekonomickým znevýhodňováním.
Mluvení tě stojí kyslík, odbýval policista Floydovy stížnosti
Spor o to, zda je v USA zakořeněný rasismus vůči potomkům někdejších černých otroků, doprovázejí protesty, jejichž vůdčí silou je hnutí Black Lives Matter (Na černých životech záleží). Rozhořely se zejména po smrti černocha George Floyda, kterého při brutálním zákroku zabil bělošský policista.