Článek
Druhé místo letos opět obsadila technologická společnost Apple, za kterou následovala softwarová firma Microsoft. Celková hodnota stovky nejcennějších značek světa oproti loňskému roku stoupla o osm procent na 3,6 biliónu dolarů (84 biliónů korun).
Do první desítky, které dominují americké společnosti, se letos poprvé probojovala čínská technologická značka Tencent. Skončila osmá.
Žebříčku dominují technologické a komunikační firmy. Maloobchod zastupuje na čtvrtém místě Amazon a první desítku uzavírá řetězec rychlého občerstvení McDonald's.
Žebříček firma sestavuje už dvanáctý rok s využitím dat agentury Bloomberg. Vychází z analýzy obchodních a finančních výsledků firem a dotazování mezi třemi milióny spotřebitelů.
Deset nejcennějších značek světa v roce 2017 | ||||
---|---|---|---|---|
Pořadí | Značka | Odvětví | Hodnota v miliardách dolarů | Změna hodnoty v procentech |
1. | technologie | 245,6 | 7 | |
2. | Apple | technologie | 234,7 | 3 |
3. | Microsoft | technologie | 143,2 | 18 |
4. | Amazon | maloobchod | 139,3 | 41 |
5. | technologie | 129,8 | 27 | |
6. | AT | ,1 | 7 | |
7. | Visa | finance | 111 | 10 |
8. | Tencent | technologie | 108,3 | 27 |
9. | IBM | technologie | 102,1 | 18 |
10. | McDonald's | restaurace | 97,7 | 10 |
Zdroj: Millward Brown |